Monday, July 14, 2008

USUL TAK PERCAYA PM

USUL TIDAK PERCAYA PM DI'TULAK'

KUALA LUMPUR, 14 July :- Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, hari ini menolak usul tidak percaya kepada kepemimpinan Perdana Menteri yang dikemukakan pembangkang, Khamis lalu.

Usul tergempar itu dikemukakan Ketua Pembangkang yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Ismail. Pandikar Amin berkata, penolakan usul itu dibuat di kamar Speaker berdasarkan Peraturan 18 (7) dan ia sudah dimaklumkan kepada Wan Azizah.

Mr Green - Seperti sudah dijangkakan.Penulakkan usul ini sudah awal awal lagi diduga oleh kebanyakkan rakyat. Pimpinan UMNO/BN awal awal lagi sudah yakin tentang penulakkan ini.
Lihat saja RTM pagi tadi menjemput YB Rembau sebagai tertamu.Secara tak langsung YB Rembau mengunakan masa Live ini untuk menghentam Pembangkang.Dayus!
Apapun tindakkan Ahli Parlimen Pembangkang keluar beramai ramai tanda protes atas penulakkan usul ini isyarat jelas ketidakpuasan dengan keputusan speaker. Aku sarankan Datuk Sri Utama Wan Azizah membawa usul ini sekali lagi kepada speaker.buat sampai speaker terima untuk dibahas!

No comments: