Friday, July 11, 2008

BILA TV3 BOHONG

TV3 BOHONG!

Buletin Utama 10 Julai 08 - menyiarkan satu klip video amatur, berita rombongan MB kedah menyewa jet sebagai satu pembaziran wang rakyat tanpa menyelidik cerita sebenar mengenai klip itu.

Jom kita baca apa cerita sebaliknya...

ALOR STAR, 11 Julai (Hrkh) - Agensi berita Bernama melaporkan bahawa pesawat sewa khas yang dinaiki Menteri Besar Kedah, Ustaz Azizan Abdul Razak semalam adalah bagi menyertai rombongan Diraja Kedah ke Brunei untuk menyembah titah mengundang Sultan Brunei ke majlis ambutan Jubli Emas Pemerintahan Sultan Kedah pada Selasa depan.

Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Helmi Khalid dipetik sebagai berkata, rombongan Diraja itu diketuai Tunku Bendahara Kedah yang disertai isterinya selain Ketua Istiadat Istana Datuk Saad Endut dan isteri selain Azizan dan isteri.

Helmi menjelaskan, berita Buletin Utama TV3 yang merakam rombongan itu menaiki pesawat dan menyebut seolah-olah ia adalah rombongan Menteri Besar adalah tidak tepat.

"Kita kesal dengan laporan berita yang mengelirukan itu dan kita mohon supaya stesen televisyen itu tidak lagi membuat laporan berdasarkan andaian semata-mata tanpa meminta penjelasan rasmi terlebih dahulu kerana ia melibatkan kepentingan istana," kata Hilmi.

Semalam, laporan berita stesen swasta itu menyebut Azizan bersama rombongannya telah menaiki pesawat khas yang disewa bagi tujuan perjalanan rasmi

Mr.Green - Kerajaan Kedah harus saman TV3 kerana menyiarkan berita yang menjatuhkan airmuka institusi Raja/Sultan, Keluarga Sultan Kedah,MB Kedah!.

No comments: