Wednesday, August 20, 2008

Usaha halang AP P.Pauh Masuk Parlimen sebelum bajet?

SPEAKER Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, berkata proses angkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh yang baru selepas keputusan pilihan raya kecil itu diketahui pada 26 Ogos ini, tidak perlu dilakukan secara tergesa-gesa.

Katanya lagi, Ahli Parlimen terbabit akan mengangkat sumpah mengikut amalan biasa iaitu selepas beliau dimaklumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

"Ia boleh dilakukan bila-bila masa tetapi tidak perlu tergesa-gesa untuk mengangkat sumpah. Apabila saya diberitahu mengenai perkara itu oleh SPR, saya akan berjumpa dengan pemenang pilihan raya berkenaan dan akan buat keputusan masa yang sesuai untuk melangsungkan proses angkat sumpah sebagai Ahli Permatang Pauh yang baru," katanya kepada pemberita apabila ditanya kemungkinan proses angkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh akan diadakan pada hari pembentangan Bajet iaitu 29 Ogos depan iaitu tiga hari selepas hari pengundian.

Adakah rancangan dengan melambat lambatkan angkat sumpah ini supaya Ahli Parlimen Permatang Pauh tidak berada diParlimen sehingga Bajet dibentangkan?...

Mr Green

2 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

sumpah saiful kiranya menunjukkan keberaniannya sedangkan kamu dalam blog sendiri pun masih TIDAK MEMPUNYAI FOTO.

JANGAN MENGKRITIK SUMPAH ORANG KALAU KAMU SEORANG PENAKUT.

Mr Green said...

SUMPAH PEGANG QURAN TANGAN KIRI? SEBUT NAMA ALLAH PUN TAK BETUI...

BERANI LA POLIS KEPUNG DIA...CUBA DIA PI ANGKAT SUMPAH TANPA POLIS! DISISI...NAK TENGOK BERANI TERAMANA...

AKU KESIAN TGK HANG...PI BLOG ORANG BAGI STATEMENT BODO...TAK MALU KA...MUKA HANG DAH TEBAI SANGAT KOT...